Custom Search

Wednesday, April 8, 2009

Kemenangan 2-1

Rakyat membuktikan kertas undi mereka amat bernilai. Dengan kuasa rakyat itulah sesuatu wakil rakyat dapat ditentukan. BN sekali lagi tumbang dengan keangkuhan mereka. Pakatan Terus mendominasi pilihanraya di negara ini.

Dengan pelbagai taktik yang digunakan oleh BN, akhirnya mereka kalah juga. Walaupun mereka menguasai semua media cetak dan media elektronik tetapi mereka masih tidak mampu untuk menguasai pemikiran rakyat.

BN sepatutnya mula sedar kenapa prestasi mereka semakin teruk. BN sebenarnya tidak bersalah tetapi pemimpin mereka yang bersalah. Dengan kemelut dalaman, perebutan jawatan, semua ini rakyat nampak.

Pakatan Rakyat satu usahasama yang baru dibentuk. Rakyat sekarang memilih satu alternatif lain untuk tidak memilih parti BN. Ini terjadi kerana rakyat sudah mula bosan dengan karenah yang ditonjolkan oleh barisan pemimpin BN.

Perjuangan parti BN masih boleh diguna pakai tapi setiap pemimpin didalam parti perlu berubah. Bermula diperingkat bahagian, negeri, pusat semua pemimpinnya perlu berubah. Tetapkan didalam hati niat ingin bekerja dengan ikhlas dan bukan kerana habuan.

No comments:

Post a Comment